Δήμος Καβάλας: Αυτές είναι οι 4 προτάσεις για την ασφαλή κυκλοφορία οχημάτων και πεζών στο Παληό

Παρουσιάστηκε το απόγευμα της Δευτέρας 25 Απριλίου η δεύτερη και τελευταία φάση της Μελέτης παρεμβάσεων Ασφαλούς Κυκλοφορίας στην οδό Μελίνας Μερκούρη στο Παληό.

Υπό τον συντονισμό του Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών, Γιάννη Ιακωβίδη, ο μελετητής, Νικόλαος Ηλιού παρουσίασε τις προτάσεις του σε στελέχη του Δήμου, ειδικούς συνεργάτες του Δημάρχου, Θόδωρου Μουριάδη, εκπροσώπους παρατάξεων του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς και φορέων που σχετίζονται με το θέμα της ασφαλούς κυκλοφορίας στον εν λόγω δρόμο (κάτοικοι, καταστηματάρχες, εκπρόσωποι του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, των μέσων μαζικής μεταφοράς, ΤΑΞΙ, του ναού).

Βασικός στόχος της μελέτης είναι η άρση επικινδυνότητας του κεντρικού δρόμου του Παληού, σε μήκος περίπου 2,5 χιλιομέτρων, ο οποίος παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια αξιοσημείωτη αύξηση ατυχημάτων, ιδίως μετά την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.

Σημειώνεται ότι δεν είναι Κυκλοφοριακή Μελέτη του συνόλου του οικισμού.

Οι προτάσεις του μελετητή περιλαμβάνουν, κυρίως, τις παρακάτω σημαντικές παρεμβάσεις:

  1. Την κατασκευή τριών κυκλικών κόμβων-κομβιδίων  (στην είσοδο, την έξοδο και σε μια διασταύρωση),
  2. Στην κατασκευή υπερυψωμένης διάβασης πεζών σε σχήμα σταυρού, στη διασταύρωση «Κοράλι»,
  3. Την ύψωση όλων των διαβάσεων πεζών μέχρι το ύψος των πεζοδρομίων, με σχηματισμό μικρής ράμπας από τις δύο πλευρές, με σκοπό τη μείωση της ταχύτητας των οχημάτων
  4. Την κατασκευή πεζοδρομίων και στις δύο πλευρές του δρόμου, εκτός από ένα σημείο, όπου θα υπάρχει μόνο από τη μια πλευρά λόγω μικρού πλάτους του οδοστρώματος.

Τέλος, ο κ. Ηλιού δεσμεύτηκε να καταθέσει στον Δήμο και έναν πρόχειρο προϋπολογισμό μελλοντικής κατασκευής Παράκαμψης του Παληού, με προσέγγιση περίπου 20% του τελικού κόστους.

Κατά τη συζήτηση που ακολούθησε την αναλυτική παρουσίαση, ο μελετητής απάντησε σε ερωτήσεις, ενώ το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα δεχτεί υπομνήματα παρατηρήσεων από τους εμπλεκόμενους φορείς (κυρίως για την κατασκευή περισσοτέρων διαβάσεων πεζών), τα οποία θα λάβει υπόψη του πριν την κατάθεση της Μελέτης στην τελική μορφή της, μαζί με τα τεύχη δημοπράτησης των έργων.

Ποιος είναι ο Νικόλαος Ηλιού

Ο Νικόλαος Ηλιού είναι Αναπλ. Καθηγητής Οδοποιίας και Διευθυντής του Εργαστηρίου Οδοποιίας του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Έχει εξειδίκευση & εκτεταμένη εμπειρία στους τομείς του Σχεδιασμού & Διαχείρισης Συγκοινωνιακών Έργων και της Οδικής Ασφάλειας.

Υπήρξε Διευθυντής Συγκοινωνιακών Μελετών σε σημαντική μελετητική εταιρεία (ΒΑΣΙΣ-ΣΥΣΜ Α.Ε. 1990-1996 και στη συνέχεια Σύμβουλός της. Στο πλαίσιο της Συνεργασίας αυτής ασχολήθηκε με σημαντικά συγκοινωνιακά έργα σε επίπεδο μελέτης (ενδεικτικά 35 km Εγνατίας Οδού, 5 Ανισόπεδοι Κόμβοι Εγνατίας Οδού, 5 Ανισόπεδοι κόμβοι Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης κλπ).

Είναι Ειδικός Σύμβουλος στην Ελλάδα και την Ευρώπη σε θέματα Ελέγχων Οδικής Ασφάλειας (Road Safety Audits) και Σχεδιασμού Οδικών Έργων σε Σημαντικές Εταιρείες, Μελετητικές και Κατασκευαστικές (ΣΣΕ & Περιβάλλον Α.Ε., ΑΔΚ Α.Ε., ADT OMEGA Α.Ε., Dragados S.A., HockTiff S.A., Ferrovial S.A., Louis Burger S.A., Εγνατία Οδός Α.Ε., Αττικές Διαδρομές Α.Ε. (Ακτωρ ΑΤΕ), ΤΡΑΜ Α.Ε. κλπ). ¨ –

Είναι Ειδικός Σύμβουλος στην Ελλάδα, σε θέματα Οδικής Ασφάλειας και Συγκοινωνιακού Σχεδιασμού (Design & Planning), σε πολλές διοικητικές δομές (Δήμοι Βόλου, Αλμυρού, Πέλλας, Αριδαίας, Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατ. Μακεδονίας-Θράκης, ΥΠΟΜΕΔΙ (τ. ΥΠΕΧΩΔΕ) κλπ).

Είναι Πιστοποιημένος Ανεξάρτητος Ελεγκτής Οδικής Ασφάλειας (Safety Auditor) και ελέγχει σημαντικά εθνικά έργα καθώς και έργα παραχώρησης (Εγνατία Οδός Α.Ε, Αυτοκινητόδρομος Ε-65, Ιόνια Οδός, ΠΑΘΕ τμήμα Αθήνα – Αγ. Κωνσταντίνος).

Πηγή: kavalapost.gr

Tags

Κοινοποίηση