Βιταμίνη C: Ποια είναι τα οφέλη της;

Μιλάμε πολύ συχνά για τη βιταμίνη C και ξέρουμε ότι μπορούμε να τη βρούμε σε μια μεγάλη ποικιλία τροφίμων. Πώς ωφελεί τον οργανισμό.

Ξέρουμε πως για να λαμβάνουμε επαρκείς ποσότητες βιταμίνης C κάθε μέρα, πρέπει να τρώμε άφθονα φρούτα και λαχανικά. Ξέρουμε επίσης ότι η βιταμίνη αυτή μπορεί να μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε ένα κρυολόγημα πιο εύκολα. Τι άλλα όμως μπορεί να κάνει στον οργανισμό μας;

Τι είναι η βιταμίνη C;

Η βιταμίνη C είναι μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη που παίζει κρίσιμο ρόλο στην υγεία μας. Είναι γνωστή ως βασικό θρεπτικό συστατικό, που σημαίνει ότι το σώμα μας δεν το φτιάχνει, άρα το χρειαζόμαστε καθημερινά από τη διατροφή μας. Η βιταμίνη C είναι επίσης ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, που βοηθά στην άμυνα του οργανισμού από την καταστροφή των κυττάρων. Παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη ιστών, στην επούλωση πληγών και στη διατήρηση του ανοσοποιητικού συστήματος ισχυρό.

Ας τα πάρουμε όμως λίγο πιο αναλυτικά. Αυτοί είναι μερικοί από τους πιο σημαντικούς ρόλους που παίζει η βιταμίνη C στο σώμα μας.

Καταπολεμά τις κυτταρικές βλάβες και τις ασθένειες

Η βιταμίνη C είναι αντιοξειδωτικό, μια φυσική χημική ουσία που βρίσκεται σε ορισμένα τρόφιμα. Η κύρια δουλειά τους είναι να μας προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες, ασταθή μόρια που μπορούν να βλάψουν τα κύτταρα, να προκαλέσουν οξειδωτικό στρες, να αυξήσουν τα σημάδια γήρανσης και πολλά άλλα. Η συσσώρευση ελεύθερων ριζών σχετίζεται με κίνδυνο ασθενειών όπως ο καρκίνος, οι καρδιακές παθήσεις και η αρθρίτιδα. Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε αντιοξειδωτικά, όπως αυτές με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, μπορεί να βοηθήσει στην προστασία του σώματός μας από βλάβες που σχετίζονται με τις ελεύθερες ρίζες.

Προστατεύει τα μάτια

Αυτό το αντιοξειδωτικό πιστεύεται ότι βοηθά στην αποτροπή του καταρράκτη (θόλωμα του φακού του ματιού) και επιβραδύνει την εξέλιξη της σχετιζόμενης με την ηλικία εκφύλισης ωχράς κηλίδας, μιας κατάστασης που προκαλεί στους ανθρώπους την απώλεια της κεντρικής τους όρασης.

Βελτιώνει την απορρόφηση του σιδήρου

Ορισμένες φυτικές τροφές, όπως τα φασόλια και το σπανάκι, περιέχουν σίδηρο (ένας τύπος που ονομάζεται μη αιμικός σίδηρος), αλλά έχουν επίσης ιδιότητες που δυσκολεύουν το σώμα μας να απορροφήσει αυτόν τον σίδηρο. Αν καταναλώνουμε όμως αυτές τις τροφές μαζί με τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C, τότε θα λάβουμε μεγαλύτερη ποσότητα του απαραίτητου αυτού μετάλλου.

Βοηθά την επούλωση πληγών

Η βιταμίνη C ενισχύει την ανάπτυξη κολλαγόνου, το οποίο είναι σημαντικό μέρος της διαδικασίας επούλωσης του σώματός μας. Οι πληγές στους ανθρώπους που δεν λαμβάνουν αρκετή βιταμίνη C έχει αποδειχθεί ότι επουλώνονται πιο αργά σε σχέση με εκείνους που λαμβάνουν τη συνιστώμενη ποσότητα.

Πόση βιταμίνη C χρειαζόμαστε κάθε μέρα;

Δεν είναι τόσο δύσκολο να λάβετε τη συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα. Για παράδειγμα, ένα μεσαίου μεγέθους πορτοκάλι έχει περίπου 80 mg βιταμίνη C, η οποία αντιπροσωπεύει μεγάλο μέρος της ημερήσιας πρόσληψης.

Για ενήλικες ηλικίας 18 ετών και άνω, οι συστάσεις για την πρόσληψη βιταμίνης C είναι οι εξής:

Άνδρες: 90 mg

Γυναίκες: 75 mg

Γυναίκες που εγκυμονούν: 85 mg

Γυναίκες που θηλάζουν: 120 mg.

Πηγή: iatronet.gr

Tags

Κοινοποίηση